18 d’abril 2008

Premis primavera a "Qui la diu més grossa"

Feia dies que ho tenia pendent. Alguns ho estàveu esperant amb impaciència. Seguint el concurs que vaig iniciar des d'aquest bloc, em disposo a guardonar els càrrecs electes guanyadors del premi "qui la diu més grossa" dels plens de març i abril. Com que el ple ordinari de març es va dividir en dues parts, i se'n van dir de molt grosses, em permeto la llibertat de premiar dues frases.


Ple ordinari 27 març 2008 (1era part): La guanyadora és la portaveu de CiU, Sr. Regina Parellada, amb la frase "amb aquesta moció, vostès volen coartar la nostra llibertat d'expressió". Aquesta brillant afirmació va ser pronunciada per defensar el vot en contra de CiU a la moció presentada pel PSC demanat la nul·litat del contracte de publicitat entre l'Ajuntament de Viladecavalls i el Canal Català Vallès. Cal assenyalar que en aquests programes de televisió, que tenen un cost de 12.000€ anuals i estan pagats amb diners públics, només hi poden participar els regidors de l'equip de govern. Al meu entendre, aquesta manca de pluralisme en un mitjà audiovisual pagat amb diners públics vulnera diversos articles de la Llei 22/2005, de 29 de desembre, de la comunicació audiovisual de Catalunya. Com sempre, només es recorden de les lleis quan els beneficien.


Ple ordinari març 2008 (continuació del ple celebrada el 3 d'abril): La frase guanyadora la va pronunciar l'Il·lustríssim Alcalde Sr.Homs, davant les protestes d'un nombrós grup de comerciants de Can Trias per l'aprovació del nou "mercadillu" municipal. La frase va ser clara i contundent, pronunciada a la balconada de l'Ajuntament minuts després de finalitzar el plenari. "Jo faig el que em dóna la gana". Em sembla que ningú discutirà que mereix ser immortalitzada.


Ple extraordinari abril 2008: Ara pecaré d'immodèstia, però em sembla que la frase guanyadora la vaig dir jo, Lluís Soler i Turu, portaveu d'Esquerra. De fet, em va anar de ben poc que l'Il·lustríssim no em retira la paraula després de dir-la. Li va coure, tothom ho va veure, li va coure molt. I és que ja ho diu la dita, que no ofèn qui vol, sinó qui pot. El ple extraordinari d'abril va ser convocat de divendres per dilluns, i com a portaveu del grup d'Esquerra només vaig tenir una hora al matí de dilluns (de 9h a 10h, perquè jo no tinc la dedicació exclusiva i he d'anar a treballar per guanyar-me la vida, com tothom) per revisar els expedients de les modificacions puntuals de dos plans parcials (Viladecavalls Centre i Can Pepet) així com els plans de seguretat i salut de diverses obres, entre elles, la piscina. Després de queixar-nos reiteradament de l'incompliment dels articles 38.3, 39 i 40 del Reglament Orgànic Municipal, a l'últim punt de l'ordre del dia li vaig dir ben clar el què pensava: "Il·lustríssim Alcalde, aquesta manera de fer cada dia em recorda més a les maneres del Sr. Aznar. Vostè té el poder i té la majoria. Nosaltres només tenim la llei per defensar-nos."