09 de maig 2008

Franki, et volem a casa

El dilluns 28 d'abril, a primera hora del matí, el jove terrassenc Francesc Argemí, "Franki", va ser detingut per per haver ultratjat la bandera espanyola, per no haver respectat l'autoritat i per desordre públic. 2 anys i 7 mesos de presó. Avui, en Franki es troba empresonat a Can Brians.


Conec en Franki des de fa una bona colla d'anys. La lluita juvenil, social i política ens va fer companys des de ben joves, molt abans que jo iniciés la meva militància a Esquerra Republicana de Catalunya. Als 17 anys vaig començar a participar activament en diverses organitzacions independentistes d'esquerres que lluiten per l'alliberament nacional i social dels Països Catalans des de la ciutat de Terrassa. Mai he amagat el meu passat polític, simplement perquè no tinc res a amagar; sempre he actuat seguint els meus principis i, des del lloc on em sembla que puc ser més útil, he lluitat -i segueixo lluitant- per defensar uns valors que crec que són de justícia.


Al llarg dels anys que he estat vinculat als moviments socials de Terrassa, he compartit molts moments amb en Franki: reivindicacions, festes, compromís, lluites, rialles, protestes, manifestacions, penes i alegries. Fa temps que en Franki i jo vam optar per vies diferents de lluita política. Però conec prou en Franki per afirmar que sempre ha estat un jove políticament actiu i compromès amb les diverses lluites que qüestionen l’ordre establert per tal d’aconseguir un món més just i més lliure. És per això que no puc callar davant d'una injustícia com aquesta.


2 anys i 7 mesos empresonat per haver estripat una bandera espanyola. Per mi, l'empresonament del Franki es tracta d'una condemna injusta i desproporcionada. A més, els recursos que va presentar la seva defensa van ser desestimats sense justificació ni garanties. Aquesta sentencia és un atac frontal contra les persones que, com en Franki, defensem valors com la llibertat d’expressió. Queda clar, una vegada més, que la justícia espanyola és selectiva, parcial i està clarament polititzada.


Demà, 10 de maig, a les 18h a la Plaça Universitat, manifestació per reclamar la llibertat d'en Franki.


Franki, et volem a casa.
Franki llibertat!!


Articles relacionats:
- Comunicat d'Esquerra Republicana de Catalunya
- Article de l'Isaac Albert, portaveu d'Esquerra-Terrassa

3 comentaris:

Anònim ha dit...

Hola,
només m'agradaria dir dues coses. La primera és que em sembla horrible que cremar, esquinçar o embrutar una bandera (espanyola, catalana o argentina) sigui un delicte. És una veritable tonteria però és la mateixa tonteria que altres normes existents. Si ho saps, pots no fer-ho. De qualsevol manera em sembla molt estúpid que això sigui una multa i que si no la pagues puguis anar a la pressó.
Però la segona cosa que vull dir és que en Francesc Argemí té dues altres condemnes (com tu dius) per desordre públic i atentat a l'autoritat que sumen 2 anys i 3 mesos. De manera que no és només que hagi esquinçat una bandera al carrer o devant d'un ajuntament sino que ho va fer de manera violenta (segons les sentències). Em pregunto es muntaria el mateix boom mediàtic si algú fos condemant per per desordre i atentat a l'autoritat per despenjar un senyal de trànsit. Tanmateix vull dir que, si com sembla, hi ha irregularitats, m'agradaria que s'anés al fons de la qüestió. L'administració de justícia és massa important per que hi hagi la mínima errada.

Anònim ha dit...

Totalment d'acord amb l'anòmim.

Lluís Soler Turu ha dit...

@Anònims,
Estem d'acord. La defensa d'en Franki ha denunciat públicament irregularitats judicials que han impedit garantir la imparcialitat necessària en el cas que ens ocupa. Per tant, cal arribar al fons de la qüestió i reclamar, com a mínim, una revisió completa del procés judicial.

Salutacions,